Istorija

Još od 1930. godine, kompanija Essex je gradila svoj put ispunjavanjem zahteva u pogledu magnetne žice i kablova za tržišta automobilske industrije, industrije, komercijalnih i stambenih objekata, energetike i komunikacija.
Danas nastavljamo da širimo našu lepezu porizvoda na svetskom nivou, sa inovacijama i proizvodnjom širom Severne Amerike, Evrope i Azije. Zahvaljujući strateškim preuzimanjima fokusiranim na emajliranje, razvoj i distribuciju žice, kao i fokusom na širenje sektora autoindustrije, Essex se pozicionirao kao lider u inovacijama i proizvodnji magnetne žice.
Osnivanje kompanije Essex – 1930-e i 1940-e godine
Nezadovoljan finansijskom krizom i velikom depresijom, Adison E. Holton, ondašnji direktor kompanije Anaconda Wire and Cable, sastavio je konzorcijum partnera – nazvan Essex Wire Corporation – i pripojio poslove montaže žice kompanije Ford Motor. Kompanija je osnovana 15. februara 1930. godine i zapošljavala je 700 radnika.
Promene i rast – 1960. godine
Godine 1959. Adison Holton je dao otkaz na mesto predsednika kompanije Essex. Nasledio ga je Volter F. Probst (na slici). Jedna od prvih odluka novopostavljenog predsednika Probsta bila je da sedište kompanije preseli u Fort Vejn, gde je već skoro tri decenije radila proizvodnja.
Spajanja i promene na tržištu – 1970. i 1980. godine
Od 1970. do 1974. godine kružile su glasine o spajanjima koja su se ticala preuzimanja kompanije Essex, sve dok se to konačno nije i obistinilo.
Jedna od poslednjih stvari koju je O'Mali obavio kao izvršni direktor bila je spajanje kompanije Essex sa korporacijom United Aircraft iz Istočnog Hartforda u saveznoj državi Konektikat, čime je kompanija postala podređeno društvo u punom vlasništvu.
Nove prilike – 1990. godine
Rane devedesete godine bile su period priznanja brenda nagradama poput oznake izvrsnosti kompanije General Motors, kao i svetski priznatih sertifikata o kvalitetu – ISO 9000 i QS 9000.
Kultura u kompaniji brzo se prebacila u računarsko doba, više se pažnje pridavalo ravnoteži između posla i ličnog života zaposlenih, a društveni rad je takođe podstican. Kompanija je težila smanjivanju troškova i poboljšanju kapaciteta za budući razvoj.
Globalna ekspanzija – 2000. godine
Kada je stigao novi milenijum, operativno rukovodstvo postavilo je kao misiju proširenje otiska i da kompanija postane istinski globalna sila.
Kako bi se proces započeo, kompanija Essex je preuzela poslovanje žicom OSP kompanije Belden i deo poslovanja magnetnom žicom kompanije Nexas u Severnoj Americi.
Diverzifikacija – 2010. godine
Essex je preuzeo postrojenje IVA za emajliranje u Čangdžouu u Kini da bi potpomogao inovacije i razvoj emajla, kao i da bi nastavio evoluciju vertikalno integrisanog poslovanja.
U maju je kompanija Essex Group Inc. preuzela imovinu kompanija Furukawa Electric Co. Ltd. (FEC) i American Furukawa Inc. (AFI) koje se bave proizvodnjom žice za namotaje u SAD.
Nova era – 2020-e
Kompanije Essex Magnet Wire i Furukawa Electric Co., Ltd., objavile su da su njih dve završile novi globalni zajednički poduhvat.
Poduhvat je osmišljen tako da stvori jednu kompaniju koja prednjači u pogledu tehnološkog napretka. Takođe je stvorio brend koji je imao liderske pozicije na tržištu u Severnoj Americi, Evropi i Aziji. A omogućio je i kompaniji da ima koristi od značajnih sinergija koje su dovele do proširenja globalnih prodajnih i tehničkih timova, povećanja globalnih resursa za šipke i livnice, kao i raznovrsnog globalnog inovacionog tima, posebno za razvoj EV/HEV.
Trke – od 1960-ih godina pa do danas
Godine 1965, kompanija Essex je sponzorisala trkački tim kompanije Ford, čime je brend dobio priliku da prikaže svog najvećeg klijenta kao i tehnologiju magnetne žice.
To je dovelo do uspešnog partnerstva pošto je tim završio četvrti na trci američkog šampionata. Automobil, odmila nazvan „zmaj Oli”, dobio je nadimak po tome što je redovno izbacivao vatru iz otvora za vazduh na haubi.